Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği’nin düzenlediği ‘Su Kaynakları ve Kentler’ konulu konferans Kahramanmaraş’ta yapıldı.
Mehmet Akif Ersoy Kültür Merkezinde yapılan konferansta Su Kaynakları ve Kentler konusunda yapılan araştırmalar paylaşıldı. 3 oturum şeklinde düzenlenen konferansın son oturumunda KASKİ Genel Müdürü Mustafa Uzunlar katılımcılara ‘’Kahramanmaraş İçme ve Kullanma Suyu Yönetimi’’ konulu sunum yaptı. Uzunlar yaptığı sunumda Kahramanmaraş’ı son yıllarda etkisi altına alan kuraklık ve kuraklıkla mücadele kapsamında yaptığı çalışmalarla birlikte, Kahramanmaraş’ta sağlıklı ve kaliteli su içilmesi noktasında yapılan hizmetler hakkında kapsamlı bilgi verdi. Ayrıca çevre kirliliği ve su kaynaklarının korunmasına yönelik atık su arıtma tesisleri ve yapılan kanalizasyon çalışmalarını anlattı.
Mustafa Uzunlar’ın sunumundan sonra, İTÜ Mimarlık Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü Prof. Dr. Hayriye Eşbah Tunçay konuştu. Tunçay’ın Kentsel Drenaj ve Kent Ekolojisi konulu sunumunun ardından konuşmacılara teşekkür plaketi verilerek konferans tamamlandı.




